piątek, 24 października 2014

PULPECIKI MUNG W SOSIE KOPERKOWYM

Rozmyślając co zrobić na obiad mój wzrok padł na słoik z fasolką mung :) Od dawna z niej nie korzystałam, więc stwierdziłam- czemu nie? Nie chciałam jednak smażyć kotletów toteż powstały pulpeciki :)
Jeśli chcecie, możecie je po zlepieniu lekko podsmażyć- ja tylko podgotowałam w sosie.


PULPECIKI
* 1 szklanka fasolki mung
* 1/2 szklanki + 4 łyżki kaszy jaglanej
* 1 cebula
* 2 ząbki czosnku
* 3-4 łyżki ziaren słonecznika
* 2 łyżeczki inuliny (opcjonalnie)
* 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
* sól, kozieradka, zioła prowansalskie, majeranek, odrobina imbiru

SOS
* 1 szklanka mleka jaglanego (domowego) lub sojowego/słonecznikowego/owsianego
* 1,5 szklanki wody
* 3-5 łyżek płatków drożdżowych
* garść nerkowców lub łyżeczka oleju roślinnego
* łyżeczka inuliny (opcjonalnie)
* 4-5 dużych łyżek koperku (użyłam mrożonego)
* sól, pieprz, szczypta kozieradki

1. Fasolkę mung i kaszę jaglaną gotujemy. (kaszę na pół-sypko, nie rozgotowywać!).
2. Ziarna słonecznika mielimy w młynku.
3.Cebulę drobno kroimy i wrzucamy na dobrze rozgrzany olej (2 łyżki). Gdy lekko się przyrumieni dodajemy sprasowany czosnek i jeszcze chwilkę smażymy.
4. Do dużej miski wsypujemy fasolkę mung i niedokładnie blendujemy. Dorzucamy kaszę jaglaną, cebulę z czosnkiem, słonecznik, inulinę, przyprawy, zioła i sól. Dokładnie mieszamy i odstawiamy.
5. Na głęboką patelnię wlewamy mleko jaglane i wodę- podgrzewamy. Dodajemy płatki drożdżowe, inulinę, nerkowce/olej, sól, kozieradkę i pieprz. Podgrzewamy ok. 6-7 min. Po tym czasie wsypujemy koperek i mieszamy.
6. Z masy lepimy pulpeciki (mi wyszło 15 średnich sztuk), wrzucamy do sosu i ''gotujemy'' aż sos zgęstnieje (przez pierwsze 4 min można pod przykryciem, potem zdjąć pokrywkę).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz